Úvod » Blog » Chudnutie » 6 tipov, ktoré ti poradia ako schudnúť v karanténe

6 tipov, ktoré ti poradia ako schudnúť v karanténe

Damián Zverec
ako schudnúť v karanténe

Pandémia koronavírusu pre mnohých znamená aj väčšie pokušenie, ktoré na nás neustále číha v špajzi či v chladničke. Nudný home-office a maškrty vždy poruke nie sú práve najlepšou kombináciou na chudnutie. Dobrá správa je, že sa to dá zvládnuť. Prečítaj si niekoľko tipov, ako schudnúť v karanténe

Preto sme si pre teba pripravili niekoľko tipov a rád, ktorými sa pre udržanie si svojej postavy počas karantený môžeš riadiť. Niektoré z našich tipov ti dokonca môžu pomôcť zhodiť prebytočný tuk  — nie len počas, ale aj po karanténe.

6 jednoduchých tipov ako schudnúť v karanténe

1. Pitný režim – alebo „hlad je prezlečený smäd“

Pitný režim je počas chudnutia rovnako dôležitý ako strava samotná.

Sladké limonády, sladený čaj a energetické nápoje sú plné zbytočného cukru a chýbajú im potrebné nutrienty, ako sú vitamíny či minerály. Tieto nápoje zvyšujú tvoj príjem kalórií a zvyšujú riziko, že naberieš tuk.

Štúdia u 24 dospelých ľudí s nadváhou a obezitou ukázala, že pitím 500 ml vody pred raňajkami kleslo množstvo zjedeného jedla na raňajky o 13%.

ako schudnúť v karanténe, 6 tipov, ktoré ti poradia ako schudnúť v karanténe

Obrázok z freepiku

2. Buď fyzicky aktívna: cvič doma a choď na prechádzku

Karanténa nám síce znemožnila návštevu fitness centier, avšak nemalo by ťa to zastaviť v tvojej ceste za vysnívanou postavou. Existuje totiž mnoho iných možností, ktorými môžeš svoje telo ponamáhať.

Môžeš začať napríklad bežnou prechádzkou po okolí, cvikmi s vlastnou váhou (napr. kliky) alebo nejakou online zostavou, ktorú nájdeš na internete.

Ak hľadáš niečo pre pokročilých, môžeš vyskúšať napríklad:

Inšpirovať sa môžeš aj naším článkom TOP 7 kardio aktivít pre ženy, v ktorom si každá z nás nájde to svoje.

Tieto cvičenia môžeš vykonávať kedykoľvek, kdekoľvek a bez akýchkoľvek potrebných pomôcok

Telesná aktivita ti nie len pomôže udržať si top postavu, ale zároveň ťa uchráni pred nadmerným stresom a úzkosťou.

3. Jedz veľa ovocia a zeleniny: v karanténe ti pomôžu mrazené alternatívy

Zdravé stravovanie si uľahčíš tak, že svoju chladničku naplníš najmä plnohodnotnými potravinami, ako je ovocie, zelenina, nesladené mliečne výrobky či mäso.

Nezdravé jedlá, ako čipsy, sušienky a koláče, skús vo svojej špajzi čo najviac obmedziť, aby si sa tak vyhla prejedaniu a zbytočným lákadlám. Riaď sa heslom – čo doma nenájdem, to nezjem.

Pri najbližšom nákupe naplň svoj košík ovocím, zeleninou, celozrnnými produktami a strukovinami. V supermarkete sa snaž orientovať v prvých regáloch, pretože práve v nich sú najčastejšie uložené čerstvé a zdravé potraviny. Naopak, regály so sladkosťami alebo slanými pochutinami môžeš úplne obísť. Uvidíš, aké to zrazu bude jednoduché!

4. Var si domáce jedlá: máš pod kontrolou množstvo tuku aj spôsob prípravy

Varenie je skvelý spôsob, ako si vylepšiť svoje stravovanie a vyskúšať mnoho nových chutí a spôsobov prípravy jedál.

Navyše, príprava domácich jedál ti dáva kontrolu nad tým, aké suroviny do nich idú, čím svoju stravu môžeš obohatiť o mnoho kvalitných potravín

Štúdia vykonaná na viac ako 11 000 ľudoch naznačuje, že domáce varenie značne dokáže zvýšiť kvalitu skonzumovaného jedla.

Zaujímavé tiež je, že ľudia, ktorí si pripravili minimálne 5 jedál za týždeň vo svojej domácnosti, mali o 28 % menšie riziko priberania a o 24% menšie riziko nadmerného telesného tuku, v porovnaní s ľuďmi, ktorí doma pripravené jedlá konzumovali menej ako 3 x za týždeň.

Aj keď stravovanie sa v reštaurácii môže byť zaujímavejšie, vyskúšaj každý týždeň nájsť aspoň pár receptov, ktoré by si si mohla doma pripraviť. Inšpirovať sa môžeš v našej sekcii fit receptov, kde nájdeš jednoduché a zdravé recepty na všetky chody.

5. Vytvor si rutinu a drž sa jej: zbytočne si to nekomplikuj

Keď si drvivú väčšinu svojho času zavretá doma, môže sa stať, že tvoja bežná denná rutina upadne do zabudnutia.

Je však veľmi dôležité vytvoriť si istý denný plán, ktorého sa môžeš držať, aby si sa ľahšie držala zdravých zvykov a cítila sa, akoby žiadna karanténa ani nebola.

Skús si nastaviť čas, kedy pôjdeš spať, kedy budeš vstávať, kedy sa budeš obliekať a kedy si počas dňa urobíš pauzu len pre seba.

Môžeš tiež vyskúšať plánovanie svojho jedálnička týždeň vopred a vymedzenie si času na jeho prípravu. Štúdie totiž priraďujú plánovaniu stravy vyššiu kvalitu a rozmanitosť jedál a zároveň jednoduchšie udržiavanie si hmotnosti.

Vytvorením rutiny si tak môžeš zaistiť plynulý plán na cvičenie, čím svoju vysnívanú postavu docieliš ešte rýchlejšie.

6. Nebuď na seba príliš náročná

Tak, ako sa musíš prispôsobiť obmedzeniu sociálneho kontaktu, je potrebné prispôsobiť sa zdravému životnému štýlu. Nemysli stále na to, ako schudnúť v karanténe – zameraj sa radšej na drobné zmeny v správaní, ktoré ťa privedú k zdravšiemu životnému štýlu.

Aj keď nastavovanie zdravých návykov počas tejto pandemickej doby môže byť náročné, nie je to nemožné. Dôležité je ísť po malých krokoch a pridávať vždy iba jeden nový zvyk.

Keďže máš vďaka karanténe viac času, môžeš ho využiť napríklad na hľadanie informácií o zdravom životnom štýle — avšak nesnaž sa ho nastoliť pomocou drsných diét a zbytočného obmedzovania sa.

Oveľa efektívnejšie je do svojho života pomaly, ale iste, zakomponovať zdravé prvky a návyky, ktoré ti zabezpečia dlhodobé zdravie a udržateľnú diétu.

Inšpirovať sa môžeš naším článkom, ktorý ti priblíži základné a jednoduché pravidlá zdravej výživy, ktoré zvládne úplne každý.

Mysli aj na to, že zo svojej stravy nemusíš svoje obľúbené jedlá vylúčiť úplne, ani keď sa snažíš o stratu hmotnosti. Je síce lepšie sa zbytočne nenapchávať sladkosťami a nezdravými pochúťkami, avšak občas ich do svojho jedálnička zakomponovať môžeš – a to bez akýchkoľvek výčitiek.

Ako schudnúť počas karantény? Vytvoriť si režim aj doma.

Ak na sebe počas karantény pozoruješ prírastok na váhe, nezúfaj. Určite nie si jediná. Môže to mať rôzne spúšťače, ako napríklad stres, samota, úzkosť alebo vyššie spomínaný úbytok fyzickej aktivity a odstúpenie od svojej dennej rutiny.

S našimi tipmi však môžeš jednoducho udržať svoju hmotnosť po kontrolou, alebo dokonca zhodiť neželaný tuk. Hlavne si nastav nový denný plán, pi viac vody a venuj sa viac cvičeniu.

Nezabúdaj, že nie je dobré na seba tlačiť, ale treba na to ísť s trpezlivosťou a krok po kroku.

Držíme ti palce!

Zdroj

https://www.healthline.com/nutrition/quarantine-weight-gain#bottom-line

Komentáre

Mohlo by ťa tiež zaujímať