Úvod » Blog » Chudnutie » Chudnutie a motivácia – ako vytrvať v ceste za zdravším “ja”?

Chudnutie a motivácia – ako vytrvať v ceste za zdravším „ja“?

Petra Ondrašáková
chudnutie motivácia

Možno si už vyskúšala množstvo diét. Na začiatku bolo nadšenie, ale to postupne vyprchá a motivácia sa stráca. Chudnutie a motivácia spolu úzko súvisia, a stagnácia sa jedného dňa skôr či neskôr prejaví aj na druhom článku. Ako teda vytrvať?

Kľúčom k zdravému a štíhlemu telu je tvoj postoj. Dosiahnutie veľkých zmien trvá dlho a treba na to ísť postupne. So správnym postojom je výhra istá. Motivácia nie je niečo, čo k nám príde samé. Treba na tom neustále pracovať.

Ako sa motivovať a udržať si správny postoj?

„Už nikdy žiadne zemiakové lupienky!”

Sama asi vieš, že presne toto nefunguje. Nedávaj si falošné sľuby. Schudnúť 15 kg za mesiac alebo športovať od nuly a každý deň, je tá najrýchlejšia cesta za sklamaním.

chudnutie motivácia, Chudnutie a motivácia – ako vytrvať v ceste za zdravším „ja“?

Skús si stanoviť ciele, ktoré je možné splniť.

Je potrebné prestať sladiť kávu, obmedziť Coca Colu a biele pečivo. Krok za krokom sa dostaneš k postave svojich snov a kondícii. Chce to čas a trpezlivosť.

Stanov si malé ciele, ktoré je možné jednoducho splniť.

Zapíš si ciele na papier alebo na sociálne siete.

Niekomu pomáhajú motivačné citáty a ciele vylepené na nástenke, inému zase pomôže zveriť sa so svojimi cieľmi priateľom na Facebooku. Nájdi a použi to, čo pre teba funguje.

Svoj cieľ by si mala ma neustále na očiach.

Môžeš si ho nalepiť na obrazovku PC alebo napísať rúžom na zrkadlo. Fantázii sa medze nekladú.

chudnutie motivácia, Chudnutie a motivácia – ako vytrvať v ceste za zdravším „ja“?

Napíš si svoje ciele na papier a maj ich neustále pred očami

 

Nebuď na seba príliš tvrdá

No a čo, ak neodoláš počas prechádzky mestom a dáš si kopček zmrzliny. Nejde o odopieranie si všetkého – to by ťa rýchlo prešlo. Nie je nič zlé na tom, dať si raz za čas niečo mimo odporúčaní. Malé prehrešky sú povolené. 

Ak chceš maškrtiť zdravo, vyskúšaj napríklad niektorý zo 4 receptov na chia puding.

Pamätaj, že zdravé stravovanie je o väčšine. Skús udržať 80% svojho denného príjmu v podobe zdravých kalórií a občasné zakopnutie nerieš. Chudnutie a motivácia totiž nie sú lineárny proces.

Udržuj si psychickú pohodu za každú cenu

Žiadna diéta nestojí za to, aby si z nej bola nešťastná alebo sa kvôli nej trápila. Pokús sa udržať si pozitívny prístup a postav sa k diéte s úsmevom.

Vo dvojici to ide lepšie

chudnutie motivácia, Chudnutie a motivácia – ako vytrvať v ceste za zdravším „ja“?

Pokiaľ si tímovo založená, nájdi si partnera alebo partnerku – na sociálnych sieťach alebo vo svojom okolí. Skvelý spôsob, ako sa porozprávať s podobne zameranými ľuďmi, sú niektoré Facebook skupiny alebo blogy / vlogy.

Pamätaj, že na diétu nemusíš byť sama. Zmena životného štýlu nie je jednoduchá a je dobré mať niekoho, s kým môžeš prebrať svoje výzvy, posuny vpred aj problémy.

Trpezlivosť ruže prináša

Môže sa stať, že upravíš jedálniček a centimetre neubúdajú. To je úplne v poriadku. Telu môže prispôsobenie sa a nastavenie na odbúravací režim istý čas trvať. Pokiaľ sa ani po mesiaci výsledky neprejavia, skús pridať šport alebo znížiť veľkosť porcií.

Výborný je napríklad HIIT tréning (viac o ňom si prečítaj v tomto článku.)

Za každý cieľ si dopraj odmenu

Operantné podmieňovanie je psychologický efekt, kedy odmeňovanie zvyšuje našu motivovanosť dosahovať ciele. Popísal ho americký psychológ Burhus Skinner, ktorý zistil, že pomocou tzv. spevnenia (posilnenia) sa zvyšuje šanca na dosiahnutie cieľa.

chudnutie motivácia, Chudnutie a motivácia – ako vytrvať v ceste za zdravším „ja“?

Práve preto je dôležité, aby si sa za každý dosiahnutý cieľ odmenila. Môže to by masáž, obľúbený kúsok čokolády, kniha alebo hra.

Komentáre

Mohlo by ťa tiež zaujímať