VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1. Úvodné ustanovenia Obchodných podmienok
1.1 Účelom týchto obchodných podmienok je úprava vzájomných práv a povinností obchodníka a spotrebiteľa v súvislosti s poskytovaním služieb digitálneho obsahu a pri predaji kníh a iných tlačených materiálov.
1.2 Spoločnosť Fitio s. r. o., A. Škarvana 23/17, 027 44 Tvrdošín, IČO: 51953714, DIČ: 2120841272, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, v oddieli Sro, vo vložke číslo 70869/L (ďalej len „obchodník“) prevádzkuje systém internetových stránok a s ním súvisiacich technológií, ktorý umožňuje registrovaným užívateľom - spotrebiteľom za podmienok stanovených v týchto obchodných podmienkach prístup k službám obchodníka – digitálnemu obsahu. Digitálnym obsahom sú podľa §119a Zákona 40/1964 Zb. Občiansky zákonník údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme. Okrem toho spoločnosť Fitio s. r. o., A. Škarvana 23/17, 027 44 Tvrdošín predáva tlačené knihy prípadné iné tlačené materiály (ďalej len „tlačené produkty“ alebo „tovar“) spotrebiteľom.
1.3 Služby digitálneho obsahu poskytované obchodníkom obsahujú poskytnutie prístupu k obsahu v spoplatnených častiach obchodníka (ďalej len "členský prístup") a to najmä k textom, videám, fotografiám a prezentáciám, a to po zaplatení poplatku spotrebiteľom a za podmienok stanovených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
1.4 Tieto obchodné podmienky sú návrhom obchodníka na uzavretie zmluvy o digitálnom plnení v zmysle § 43a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov určený spotrebiteľovi. Vložením registračných údajov na webovom sídle www.fitlavia.sk a prijatím týchto obchodných podmienok prijme spotrebiteľ návrh obchodníka v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka, čím medzi obchodníkom a spotrebiteľom dôjde k uzavretiu zmluvy o poskytovaní služieb v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok.
1.5 Pri predaji tlačených produktov tieto obchodné podmienky sú návrhom obchodníka na uzavretie kúpnej zmluvy v zmysle § 43a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov určený spotrebiteľovi. Vložením registračných údajov na webovom sídle www.fitlavia.sk a prijatím týchto obchodných podmienok prijme spotrebiteľ návrh obchodníka v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka, čím medzi obchodníkom a spotrebiteľom dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok.
2. Objednanie služieb a poplatky
2.1 Za poskytovanie služieb digitálneho obsahu za príslušné časové obdobie (predplatné obdobie) je spotrebiteľ povinný zaplatiť obchodník poplatok (predplatné) stanovený v bode 2.2
2.2 Mesačná platba za poskytnutie členského prístupu: 9,99 EUR
3 - mesačná platba za poskytnutie členského prístupu: 29,99 EUR
Polročná platba za poskytnutie členského prístupu: 49,99 EUR
Ročná platba za poskytnutie členského prístupu: 89,99 EUR
2.3 Na základe predchádzajúceho súhlasu spotrebiteľa s automatickými platbami je obchodník oprávnený stiahnuť platby vopred na ďalšie obdobie formou pravidelných platieb spočívajúcich v automatickom odpísaní sumy platby z účtu spotrebiteľa obchodníkom (prostredníctvom služby Gopay). V takomto prípade sa spôsob platby stanovuje na neurčito, s tým že spotrebiteľ ho môže zrušiť podľa bodu 2.4. týchto obchodných podmienok. Informácie o automatických platbách sú dostupné na tomto linku.
2.4. V prípade, ak spotrebiteľ chce zrušiť automatické platby, urobí tak najneskôr 2 dni (48 hodín) pred ďalšou automatickou platbou (o ktorej bude informovaný vopred 7 dní pred jej vykonaním) v rozhraní členskej sekcie alebo zaslaním mailu na redakcia@fitlavia.sk
2.5 Po zaplatení poplatku v zmysle článku 2.2 budú služby poskytované spotrebiteľovi počas zaplateného obdobia a to v časovo neobmedzenom rozsahu (24 hodín denne) až do ukončenia zmluvného vzťahu spotrebiteľom alebo obchodníkom. Spotrebiteľ nie je povinný zaplatené služby využívať, avšak obchodník má nárok na celý poplatok bez ohľadu na to, či spotrebiteľ počas predplatného obdobia skutočne využíval objednané služby členského prístupu (digitálneho obsahu) .
2.6 Po zaplatení poplatku bude spotrebiteľovi zaslaná na uvedenú emailovú adresu faktúra. Ta zároveň predstavuje potvrdenie spotrebiteľa o členskom prístupe.
2.7. Okrem služieb poskytovaných na predplatné obdobie si môže spotrebiteľ objednať a zaplatiť službu digitálneho obsahu bez členského prístupu s jednorázovou platbou – online kurz. Táto služba je spotrebiteľovi dostupná v časovo neobmedzenom období od zaplatenia jednorázovej platby (vždy uvedenej ku konkrétnemu online kurzu). Na poskytovanie služby digitálneho obsahu – online kurzu sa vzťahujú všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok s výnimkou bodov 2.1, 2.2., 2.3., 2.4 a bod 2.6.. Bod 2.5. sa aplikuje nasledovne: „Po zaplatení poplatku za online kurz budú služby poskytované spotrebiteľovi počas obdobia minimálne dvoch rokov a to v časovo neobmedzenom rozsahu (24 hodín denne). Spotrebiteľ nie je povinný zaplatené služby využívať, avšak obchodník má nárok na celý poplatok bez ohľadu na to, či spotrebiteľ využíval objednané služby členského prístupu.“
3. Ďalšie podmienky využívania služieb
3.1. Obchodník poskytuje služby (sprístupňuje digitálny obsah) s tým, že negarantuje neobmedzenú dostupnosť služieb. Obchodník v tejto súvislosti neposkytuje akékoľvek záruky. Obchodník nezodpovedá za obsah a rozsah spoplatnených častí a nezaručuje spotrebiteľovi ani rozsah ani frekvenciu s akou sa bude obsah spoplatnených častí meniť alebo dopĺňať.
3.2 Obchodník je oprávnený poskytované služby a ich štruktúru, sekcie, časti a obsah a rozsah meniť z dôvodu vylepšovania alebo zmeny služieb. Obchodník je oprávnený určitú časť služieb (časť, sekciu a iné) prestať poskytovať, pozastaviť jej poskytovanie alebo ju zmeniť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia. Takéto zmeny sa v zmysle §852c zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník považujú za zanedbateľné a nezakladajú nárok na odstúpenie od zmluvy.
3.3 Obchodník je oprávnený dočasne prerušiť poskytovanie služby, napr. z dôvodu vyššej moci, bezpečnostných opatrení alebo rozhodnutia príslušného správneho orgánu alebo súdu, výkonu opráv potrebných pre prevádzku alebo údržbu služieb, bez toho, aby to bolo považované za porušenie povinnosti Obchodníka.
3.4 Obchodník je oprávnený zablokovať prístup spotrebiteľa do členského prístupu a ukončiť alebo prerušiť poskytovanie služieb, ak spotrebiteľ poruší svoju povinnosť podľa ods. 3.7 alebo v prípade ak bude mať dôvodné podozrenie, že predplatené služby digitálneho obsahu používa na základe individuálnych prihlasovacích údajov viac osôb.
3.5 Poskytovanie služby prostredníctvom prihlasovacích údajov je oprávnený používať výlučne konkrétny spotrebiteľ. Individuálne prihlasovacia údaje spotrebiteľa sú neprenosné a spotrebiteľ je povinný ich chrániť, neposkytnúť ani nesprístupniť tretej osobe, ani nezverejniť, neumožniť ich použitie alebo zneužitie treťou osobou.
3.6 Spotrebiteľ súhlasí so začatím poskytovania služieb po úhrade poplatku a vyhlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy a týchto obchodných podmienok (§ 19 ods. 1 písm. m) zákona č. 108/2024 Z.z.): „Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo revádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 okrem zmluvy, ktorej predmetom je dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.“)
3.7 Celý obsah webových stránok obchodníka v časti určenej len pre predplatiteľov (spotrebiteľov) aj v časti určenej pre všetkých návštevníkov je autorským dielom, ku ktorému vykonáva všetky majetkové práva obchodník. Akékoľvek kopírovanie, zverejňovanie, alebo úprava je vyslovene zakázané a podlieha vždy predchádzajúcemu súhlasu obchodníka.
3.8 Digitálny obsah sa považuje za dodaný momentom umožnenia prístup k digitálneho obsahu prostredníctvom online rozhrania alebo zaslania potvrdzujúceho emailu.
3.9 Všetky rady, recepty, jedálničky, pracovné listy, videonávody a akýkoľvek iný obsah určený pre spotrebiteľa v predplatenej časti ako aj vo verejnej časti, či tlačených produktoch vrátane odkazov na iné publikácie k nim prislúchajúce (ďalej len "obsah") v žiadnom prípade:
1. nemôžu byť považované za zdravotnú starostlivosť v zmysle zákona 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
2. nie sú odbornými odporúčaniami zdravotníckeho personálu, zdravotníckeho zariadenia, prípadne iného zákonom ustanoveného zariadenia oprávneného poskytovať zdravotnícku starostlivosť
3. nenahrádzajú riadnu liečbu ani liečebný režim určený ošetrujúcim lekárom
4. nezbavujú povinnosti spotrebiteľa absolvovať lekárske vyšetrenie a dodržiavať predpísanú liečbu či liečebný režim
V prípade akýchkoľvek zdravotných problémov alebo otázok súvisiacich s využívaním vyššie uvedeného obsahu, je nutné toto vopred konzultovať so všeobecným alebo odborným lekárom. Spotrebiteľ si má pri využívaní obsahu počínať s rozvahou a primerane ku svojmu veku, osobnému a zdravotnému stavu.
Fitlavia s.r.o. nezodpovedá za ujmu na zdraví, majetku, ktorá vznikla v dôsledku využívania obsahu spotrebiteľom.
4. Reklamácia, vytknutie vád a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
4.1. Spotrebiteľ je oprávnený reklamovať vady digitálneho obsahu u obchodníka v lehote 14 dní odo dňa výskytu konkrétnej vady, a to prostredníctvom e-mailu na adrese redakcia@fitlavia.sk.
4.2. Obchodník potvrdí spotrebiteľovi prijatie reklamácie odpoveďou na email reklamácie.
4.3 Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ (zákazník) má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4.4 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
4.5 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4.6 Ak spotrebiteľ nie je spokojný so službami digitálneho obsahu (predplatenými službami alebo online kurzom), môže od zmluvy o poskytovaní digitálnych služieb odstúpiť do 30 dní od zaplatenia služby bez udania dôvodu. Odstúpenie vykoná odoslaním emailu na redakcia@fitlavia.sk alebo písomnej žiadosti na adresu spoločnosti v uvedenej lehote. Obchodník vráti zaplatenú sumu spotrebiteľovi v plnej výške do 14 dní od doručenia odstúpenia.
4.7 Ak ide o digitálny obsah, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby. Obchodník nezodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami digitálneho prostredia spotrebiteľa alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek digitálneho prostredia spotrebiteľa, okrem výnimiek v zmysle §852h, ods.3
Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Ak obchodník odmieta zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi.
Ak obchodník zodpovedá za vadu digitálneho plnenia, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady, právo na primeranú zľavu z ceny alebo právo od zmluvy odstúpiť.
Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám.
Po odstúpení od zmluvy môže obchodník zamedziť spotrebiteľovi v ďalšom užívaní digitálneho plnenia, najmä zamedziť mu prístup k digitálnemu plneniu alebo zrušiť mu užívateľský účet.
5. Osobitné ustanovenia pri predaji tlačených produktov
5.1 Tlačený produkt (tovar) bude dodaný spotrebiteľovi s využitím služieb tretích subjektov (zmluvný prepravca, kuriérska služba) alebo obchodník dodá tovar vlastnými prostriedkami alebo na základe dohody so spotrebiteľom bude tovar pripravený u obchodníka na odovzdanie.
5.2 Obchodník dodá tlačené produkty spotrebiteľovi v čo najkratšej dobe po vyplnení objednávky, jej odoslaní v zmysle bodu 1.4 a jej uhradení, v dodacích lehotách uvedených na internetovej stránke obchodníka. Obchodník berie na vedomie, že uvádzané termíny dodávok (dodacie lehoty) majú len orientačný charakter. Poštovné a balné hradí spotrebiteľ.
5.3 Ak spotrebiteľ nie je spokojný so zakúpenými tlačenými produktmi, môže od zmluvy kúpnej zmluvy odstúpiť do 30 dní od prevzatia produktu bez udania dôvodu. Odstúpenie vykoná spotrebiteľ odoslaním emailu na redakcia@fitlavia.sk alebo písomnej žiadosti na adresu obchodníka v uvedenej lehote.
Na tento účel môže spotrebiteľ použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý spotrebiteľ obdržal, jeho použitie však nie je povinné. Formulár je možné stiahnuť z webovej adresy: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2024/108/20240701_5620057-2.pdf
Obchodník vráti zaplatenú sumu spotrebiteľovi za tlačený produkt v plnej výške. Účinkom odstúpenia pri kúpnej zmluve je, že spotrebiteľ je povinný vrátiť nepoškodený tlačený produkt (knihu alebo inú publikáciu) do 14 kalendárnych dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy na adresu obchodníka. Poštovné a balné v tomto prípade znáša spotrebiteľ, pokiaľ sa nedohodol s obchodníkom inak.
Obchodník sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za príslušný produkt v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia odstúpenia rovnakým spôsobom aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ spotrebiteľ nepožiada inak. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty produktu, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, ak je vrátený produkt poškodený, použitý, opotrebovaný alebo neúplný, obchodník môže vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu zníženú o hodnotu poškodenia, či opotrebenia predmetného produktu.
Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi platbu, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
5.4. V prípade, ak tovar doručuje zmluvný prepravca, oprávňuje spotrebiteľ obchodníka poskytnúť zmluvnému prepravcovi potrebné a nevyhnutné osobné údaje za účelom doručenia tovaru.
5.5 Na predaj tlačených produktov sa primerane aplikujú podmienky uvedené v časti 1. Úvodné ustanovenia Obchodných podmienok, v časti 4. Reklamácia a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov a v časti 6. Záverečné ustanovenia.
5.6. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady pri predaji tlačených produktov, len ak vadu vytkol u obchodníka bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
6. Záverečné ustanovenia
6.1. Tieto obchodné podmienky boli sformulované v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných zmluvných vzťahov medzi obchodníkom a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné, neúčinné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
6.2 Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto obchodných podmienok, nezodpovedá obchodník spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy o poskytovaní služieb alebo kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
6.3 Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obcčianskeho alebo Obchodného zákonníka.
6.4 Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť tieto obchodné podmienky, pričom aktuálna verzia obchodných podmienok je vždy prístupná na webovom sídle fitlavia.sk
Obchodné podmienky sú platné od 30.08.2024