Úvod » Blog » Zdravie » 11 x tipy pre zdravé vlasy, aby boli skutočne korunou krásy

11 x tipy pre zdravé vlasy, aby boli skutočne korunou krásy

Damián Zverec
žena si češe zdravé vlasy

Hovorí sa, že „bad hair days“ – teda doslova dni zlých vlasov, sú hotové peklo; a tak to aj je. Podľa prieskumu od Redbook sa 74% žien počas dňa zlých vlasov cíti menej sebavedome. Toto má však jednoduché riešenie. Kľúčom k eliminovaniu takýchto dní je udržiavať svoje vlasy zdravé. Ktoré sú najlepšie tipy pre zdravé vlasy?

Veľmi moderným trendom je vlasy (namiesto ich regenerácie) všemožne upravovať. Tento trend je ovplyvnený najmä kultúrou, módou a z veľkej časti aj štýlom známych osobností.

Aj keď sú kozmetické procedúry skutočne bezpečné, nikdy nemáme istotu, že nedôjde k poškodeniu našich vlasov. Strata lesku, kučeravosti, rozštiepené končeky a ďalšie problémy s vlasmi trápia najmä ľudí, ktorí často menia svoj účes alebo ľudí s prirodzene oslabenými vlasmi.

Zdravie vlasov tiež závisí od zdravia pokožky a od fenoménov súvisiacich s rastúcim vekom, ako je napríklad šedivosť a androgénna alopécia.

Na tieto problémy však existuje mnoho riešení. Jedným z nich je aj zmena stravovania a životného štýlu. Zistite, ako môže zdravá strava a správna starostlivosť udržať vaše vlasy v top stave.

11 x tipy pre zdravé vlasy

1. Napumpujte vlasy bielkovinami

Správna výživa je dôležitým faktorom zdravia vlasov a pokožky hlavy. Vlasy sú z veľkej časti tvorené bielkovinami, takže na ne netreba zabúdať. Medzi dobré zdroje bielkovín patria:

  • pultové mäso
  • hydina
  • ryby
  • fazuľa
  • nízkotučné mliečne výrobky
  • vajíčka

Strava s nedostatočným obsahom bielkovín môže mať za následok slabé, krehké vlasy, stratu ich farby, ako aj celkové ich vypadanie.

2. Nešetrite so zinkom

Nedostatok zinku môže viesť k vypadávaniu vlasov. Zahrňte do stravy vlašské, brazílske a pekanové orechy, orechy kešu a mandle, ktoré vám vďaka svojmu obsahu zinku napomôžu v boji proti rednutiu vlasov.

Jedzte a pite dostatočné množstvo:

  • zeleniny
  • ovocia
  • šalátov zo zelených listov
  • veľa čistej, filtrovanej vody

V prípade potreby môžete vašu stravu obohatiť pomocou zinkových a multivitamínových doplnkov.

3. Omega pre krásne vlasy

Zvýšením príjmu omega-3 mastných kyselín môžete napomôcť stimulácii vlasových folikulov a mazových žliaz. A aj keď k samotnému rastu vlasov to neprispeje, ozdraví to pokožku ukrytú pod nimi.

Omega-3 mastné kyseliny sa nachádzajú v morských rybách, ako sú losos, sardinky a slede. Medzi ďalšie kvalitné zdroje patria:

  • ľanové semienka
  • jogurty
  • syr cottage
  • šaláty
  • obilniny

4. Poznajte svoje vlasy

Existujú rôzne názory na to, ako často si umývať vlasy šampónom. Všetko záleží na osobných preferenciách a individuálnych potrebách, ktoré závisia od:

  • typu a textúry vašich vlasov
  • používania vlasových prípravkov
  • úrovne vašej aktivity

Napríklad pre ľudí s mastnými vlasmi je lepšie umývať si vlasy šampónom každý deň, zatiaľ čo ľudia so suchými vlasmi to nepotrebujú robiť tak často.

5. Vyberte si správny šampón

Používanie nesprávneho šampónu a stylingového činidla môže viesť k značnému poškodeniu vlasov. Vyhľadajte si produkty, ktoré sú vhodné pre váš typ vlasov – mastné, normálne alebo suché a zamerajte sa na akékoľvek problémy, ako napríklad nadmerná tvorba lupín.

Snažte sa vyhnúť šampónom so silnými chemikáliami, ako je napríklad laurylsulfát amónny alebo laurylsulfát sodný. Pamätajte, že vysoká cena nemusí nutne naznačovať vysokú kvalitu produktu.

6. Zožeňte si kondicionér

Používanie kondicionéru po šampónovaní je dôležitým krokom k udržaniu si jemných, lesklých a zdravých vlasov. Môžete si vybrať samostatný kondicionér alebo šampón, ktorý už kondicionér obsahuje.

Podstata kondicionéru spočíva vo zvlhčení vlasov, aby tak po zmytí prírodných olejov zostali mäkké, hladké a hydratované. Kondicionér je preto potrebné vmasírovať do vlasov a nechať pôsobiť dve až tri minúty.

U každého sa potreba používania kondicionéra líši. Experimentujte a nájdite, čo pre vás funguje najlepšie.

7. Pred sprchovaním si vlasy prečešte

Bez ohľadu na to, aká je textúra vašich vlasov, 60 sekúnd prečesávania ich udrží pevné a zdravé. Mokré vlasy sú oveľa viac náchylné na lámanie, a preto je potrebné ich prečesávať a rozmotávať ešte kým sú suché.

Ďalšou výhodou česania suchých vlasov je roznesenie prírodných olejov od pokožky hlavy až ku končekom vlasov. A navyše, po sprche sú vaše vlasy hladké a pripravené na styling!

8. Nevystavujte svoje vlasy vysokým teplotám

Všetci poznáme ten ukľudňujúci pocit, ktorý zažijeme počas horúcej sprchy plnej pary. Avšak každodenné sprchovanie v horúcej vode môže podráždiť vašu pokožku, a tak oslabiť korienky vašich vlasov.

Sprchujte sa radšej vo vlažnej vode, a pokiaľ to je možné, tak sa na konci sprchovania rýchlo opláchnite studenou vodou. Tým sa uzavrú póry v pokožke, posilní sa lesk a upevní sa zdravie vašich vlasov.

9. Spite na hodvábe

Urobte pre svoju krásu maximum: vymeňte obyčajný vankúš za alternatívny hodvábny. Vďaka tomu že sa medzi vláknami hodvábu a vašimi vlasmi tvorí minimálne trenie, je hodváb skvelým materiálom pre ochranu vašich vlasov počas spánku.

10. Nie je styling ako styling

Aby ste minimalizovali škody spôsobené tepelným stylingom, investujte do profesionálnych nástrojov, ktoré majú iónovú technológiu, vďaka ktorej vaše vlasy počas tepelného stylingu nevysychajú. Taktiež správne zvoľte kulmu alebo žehličku.

Najlepšie je vyberať celokeramické nástroje, nie len potiahnuté keramickým povlakom, pretože tie nerozvedú teplo do celých vlasov tak rýchlo, a tak pre dosiahnutie požadovaného vzhľadu bude potrebné styling opakovať viac krát.

Sunnie Brook, kaderníčka celebrít v Los Angeles, zdieľa jej postup ako pri používaní nástrojov pre tepelný styling postupovať:

  1.  Pred zahriatím vašich vlasov aplikujte sprej na ochranu pred teplom, aby ste zabránili ich poškodeniu
  2.  Nechajte svoje vlasy, nech sa pred fénovaním čo najviac vysušia na vzduchu. Ak máte kučeravé alebo zvlnené vlasy, tak ich deň pred stylingom vytiahnite do drdolu.
  3.  Spôsoby stylingu obmieňajte: po šampónovaní si vlasy vyfénujte; na druhý deň použite kulmu alebo žehličku; na tretí deň pramene len uhlaďte. Potom vlasy umyte a opakujte.

11. Vyhnite sa nesprávnemu životnému štýlu

Tak ako správny životný štýl podstatne vplýva na zdravie vlasov, takisto existujú aj faktory, ktoré vlasom naopak škodia. Patrí tu napríklad:

  • zvýšená konzumácia alkoholu
  • nízkokalorické a radikálne diéty
  • nadmerný stres
  • lieky na riedenie krvi
  • niektoré lieky na predpis na srdcové problémy, depresiu, vysoký krvný tlak a artritídu

Zhrnutie

Silné a zdravé vlasy sa dajú dosiahnuť jedine bojom na mnohých frontoch.

Aj keď vyhnúť sa rôznym procedúram pre úpravu vlasov je v dnešnej dobe náročné, a každodenný zhon k ich zdraviu taktiež nepomáha, tak je tu stále možnosť uchýliť sa k prirodzeným spôsobom zachovania si zdravých vlasov. Zdravou stravou a správnym životným štýlom si tak môžete podstatne predĺžiť zdravie a krásu svojich vlasov.

Veď napokon, keď sú vaše vlasy zdravé a pevné, je len malá šanca, že vás zastihne „bad hair day“. A ako sa hovorí, vlasy robia človeka. Alebo nie? Ktoré tipy pre zdravé vlasy používate vy?

Zdroje:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022202X15526559

https://www.healthline.com/health/tricks-healthier-fuller-hair

https://www.goodhousekeeping.com/beauty/hair/a28494129/healthy-hair/

 

 

 

Komentáre

Mohlo by ťa tiež zaujímať