Úvod » Blog » Zdravie » Zdravý banánový koláč na raňajky

Zdravý banánový koláč na raňajky

maria grossova
zdravý banánový koláč

Omrzeli ťa už na raňajky palacinky alebo lievance? Vyskúšaj vymeniť klasický recept a posunúť ho na iný level. Urob si zdravý banánový koláč alebo tzv. banánový trhanec.

Zdravý banánový koláč

Chceš upiecť ten najlepší banánový koláč? Použi prezreté banány: zaručia perfektnú chuť. Je chutný ku káve, ale ideálny aj na raňajky či desiatu. Pri tomto koláči sme zvolili nesmrteľnú kombináciu ovsených vločiek a banánu, ktorú odporúčame doplniť bielym jogurtom s arašidovým maslom alebo iným zdrojom bielkovín.

Banány a ich účinky na ľudské telo

Banány patria medzi obľúbené ovocie. Rýchlo zasýtia a dodávajú tvojmu telu množstvo prospešných látok.

Banány tvorí hlavne voda a sacharidy. Majú málo bielkovín a takmer žiadne tuky. Obsahujú vitamíny A, B6, B9 a C. Minerálne látky draslík, železo, horčík, meď a mangán. Okrem toho obsahujú veľa antioxidantov a dopamín.

Jeden kus banánu zabezpečí tretinu odporúčanej dennej dávky pyridoxínu (vitamín B6), ktorý zabezpečuje plynulý chod metabolizmu. Banánová vláknina pomáha správnej funkcii čriev a spolu s pektínom pomáhajú regulovať hladinu cukru v krvi. Banány sú veľkým zdrojom draslíka, ktorý je nevyhnutný pre zdravie srdca.

Zaženú chuť na sladké za minimum kalórií a súčasne zasýtia, preto sú vhodné aj pri chudnutí. Pôsobia upokojujúco na nervy. Podporujú zdravie obličiek a neobsahujú cholesterol. Pomáhajú bojovať proti chudokrvnosti a sú dobré na výživu buniek. V neposlednom rade bojujú proti oxidačnému stresu (má za následok rýchlejšie starnutie buniek).

Pozri si aj ďalšie recepty s banánmi

Chceš viac receptov s banánmi? Skús naše Banánové donuty alebo Banánové fitness guľky.

Ak si aj ty rada prelistuješ knihu plnú dobrých nápadov na recepty, potom siahni po knihe Necukrím, chudnem, ktorá je plná sladkých receptov bez cukru. Kniha  Zdravo jem aj šetriť viem je kniha plná cenovo dostupných a zdravých receptov. Máš z čoho vyberať zdravý banánový koláč, Zdravý banánový koláč na raňajky

Autor receptu: Romana Henželová

zdravý banánový koláč, Zdravý banánový koláč na raňajky

Zdravý banánový koláč

Vytlačiť
Počet porcií: 1 Čas prípravy:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Hodnotenie 4.0/5
( 4 x hodnotené )

Ingrediencie

  • 40 g mletých ovsených vločiek
  • 2 vajíčka
  • 1 banán
  • štipka prášku do pečiva
  • 10 g masla

Postup prípravy

  1. Vločky, vajíčka, banán a prášok do pečiva vymiešame, kým nevznikne jednotné polotekuté cesto.
  2. Zmes vylejeme na rozohriatu panvicu s trochou masla. Krátko opečieme z oboch strán, natrháme a znovu chvíľu opekáme.
  3. Servírujeme preliate bielym jogurtom, medom a arašidovým maslom.

1 porcia obsahuje:

  • Energia: 426 kcal/1789 kJ
  • Bielkoviny: 22 gramov
  • Sacharidy: 53 gramov
  • Tuky: 24 gramov
  • Vláknina: 5 gramov

 

Komentáre

Mohlo by ťa tiež zaujímať